"We zijn actief op sociale media om ons bedrijf een menselijk gezicht te geven en samen met de reizigers onze dienstverlening te verbeteren", zegt Gerjan Vasse, Online Reputatie Manager bij de Nederlandse Spoorwegen. "Om te laten zien dat er bij NS elke dag mensen met hart voor het bedrijf en de klant heel hard aan het werk zijn." Volgens Vasse kun je op sociale media informeler communiceren dan op bijvoorbeeld de officiële website. "Wanneer je online en offline kunt samenbrengen, is dat een gouden combinatie. Een mooi voorbeeld daarvan is een reiziger die ons liet weten dat hij z’n iPad in de trein had laten liggen. Wij hebben toen de conducteur van die trein kunnen inseinen en die heeft de gevonden iPad bij de balie op Amsterdam Centraal achtergelaten. Die reiziger was daar dolblij mee."
LEES ALLE ARTIKELEN GRATIS
Onafhankelijke journalistiek is essentieel om een snel veranderende wereld te kunnen begrijpen. Daarom is een platform van nieuwe makers belangrijk. Vind jij dat ook? Steun ons dan door lid te worden of met een financiële bijdrage.
Al ingeschreven voor onze nieuwsbrief en/of in ons geinvesteerd? Vul je e-mailadres is om toegang te krijgen.