Dat klinkt misschien raar, Hollandse kroketten uit de Braziliaanse muur. De Lima droomde echter al heel lang van een onderneming als Quickies. “Toen ik op m’n negentiende voor de liefde naar Nederland verhuisde, had ik geen cent te makken. Daarom trok ik vaak maar iets bij Febo of Smullers uit de muur, goedkoop en lekker.” Hij dacht er regelmatig aan om een zo’n automatiek in Brazilië te introduceren. “Ruim twintig jaar en een scheiding later realiseerde ik me dat ’t inderdaad de moeite waard kon zijn.”
Klaar met de hamburgertent
Het gezegde ‘Wat de boer niet kent, dat vreet ‘ie niet’ gaat niet op in Brazilië. “Onze bevolking wil juist graag nieuwe dingen eten en onbekend buitenlands voedsel proeven. We hebben het zó gehad met al die Amerikaanse ketens als de Mac, Burger King en PizzaHut,” verklaart De Lima.
LEES ALLE ARTIKELEN GRATIS
Onafhankelijke journalistiek is essentieel om een snel veranderende wereld te kunnen begrijpen. Daarom is een platform van nieuwe makers belangrijk. Vind jij dat ook? Steun ons dan door lid te worden of met een financiële bijdrage.
Al ingeschreven voor onze nieuwsbrief en/of in ons geinvesteerd? Vul je e-mailadres is om toegang te krijgen.