Uitzending gemist is razend populair. Steeds meer mensen sluiten hun computer aan op hun televisie. Zo bepalen ze zelf wanneer ze het journaal en die leuke serie kijken en ontwijken ze reclames. Volgens trendwatchers Richard Lamb en Erwin van Lun neemt internet alles over, verdwijnen de huidige omroepen en kijkt in de toekomst niemand meer hetzelfde programma op hetzelfde moment.

De populariteit van Uitzending gemist wijst erop dat kijkers zelf willen bepalen wanneer ze naar welk programma kijken. Ze willen hun favoriete programma niet laten onderbreken door reclames. Met interactieve televisie spelen aanbieders als Ziggo, Tele2 en UPC in op deze trend. Kijkers zelf klikken de programma’s aan die ze op dat moment willen kijken. 

LEES ALLE ARTIKELEN GRATIS

Onafhankelijke journalistiek is essentieel om een snel veranderende wereld te kunnen begrijpen. Daarom is een platform van nieuwe makers belangrijk. Vind jij dat ook? Steun ons dan door lid te worden of met een financiële bijdrage.

Word gratis lid Investeer in ons

Al ingeschreven voor onze nieuwsbrief en/of in ons geinvesteerd? Vul je e-mailadres is om toegang te krijgen.